HTML

salsa

Fűszer az élethez - a zenéről, a táncról, a szenvedélyről, az örömről, a felszabadultságról, és persze bulihelyekről, DJ-kről, emberekről, tanulásról, kongresszusokról, hangulatokról - minderről szól a blog, néhányunk szemüvegén keresztül.
Mindenkinek, akit a salsa érint és megérint - stílustól függetlenül: vágyakozóknak, kezdőknek, haladóknak, versenyzőknek, tanároknak.

Többen szerkesztjük a blogot, s bővülnénk is: ha nem csak olvasnál, akkor szólj hozzá, ha még több mondanivalód van, akkor gyere és írj a blogra.

Salsa LA: Greg bemutatkozás >
Salserina: Judit bemutatkozás >

Friss topikok

  • petrobol: Én az a fajta vagyok, aki felkéri az új/ismeretlen lányokat is. Pl.: amikor először buliztam Szomb... (2012.11.20. 15:34) A táncparkett szélén
  • WhoTheHell: Annyit tennék hozzá, hogy igazából ők főleg timbát játszanak. www.timba.com/artists/calle-real en... (2010.09.07. 22:01) Salsa előadók: Calle Real
  • Salserina: @Booo-bi: :DDD Meg annak is betudható az elképedt nézés, hogy nincsenek hozzászokva. De ez mink... (2009.12.10. 11:47) Gondolatok az improvizációról
  • EdBoyWW: Hiánypótló blog! Magam rendkívül vájtfülű vagyok, nagyon odafigyelek arra, hogy mit hallgatok. Tá... (2009.11.29. 17:55) Slágerlista mint olyan
  • Booo-bi: Juditot öröm nézni tánc közben, sugárzik a tekintete és nagyon szép/pontos a mozgása. (2009.11.11. 10:13) A salsa és én (bemutatkozás: Salserina)

Linkblog

2009.08.25. 12:52 salsa LA

Bailaton Salsa Festival 2009: Tábor, kongresszus vagy fesztivál? Vagy mi? - Élménybeszámoló

Miközben a beszámoló tartalmán töprengtem, több tudathasító kérdés is felmerült bennem a feszt-tel kapcsolatban.

Kicsit gesztipéteres lett ez a Bailaton elnevezés, de még elmegy. Ez a fesztivál második, idei événak nagy találmánya, a grafikai anyagok ugyan már a kis 'i' beillesztésével készültek, de a site-ot még a www.balatonfestival.com-on lehet csak elérni. Kíváncsi lennék, a többivel hányan próbálkoztak hiába, én egy vagyok a tömegből, az biztos.

Szintén tudathasadásos állapot, hogy mi is ez. Tábor? Fesztivál? Igazából kétpúpú teve, ez is, az is szerepel az elnevezésében. A többiek jellemzően nyári tábornak hívják a nyári táboraikat (még a 'boot camp' kifejezést is láttam valahol...), a fesztivál elnevezéssel tudtommal csak itt találkozni. De azért mégiscsak fesztivál ez, több vendégtanárral, vendég DJ-kkel, angol nyelvű oktatással tájékoztató anyagokkal. Igen, ez már valami! De akkor miért tábor még mindig? A Mint a mókus fenn a fán nosztalgikus érzését muszáj becsempészni a marketingbe, vagy más oka van?

Az index Salsa Fórumán egy új kifejezést is alkottak a hozzászólók: "elvonalasodik". Kifejező azok számára, akiknek a vonalas és kubai táncok közötti különbség minden vonása tiszta, bár jellemzően pejoratív felhanggal használták. A feszt kubait táncoló résztvevői fejezték ki azon érzésüket, hogy az órák és az esti bulik zenei repertoárjának összetételén "vonalas" túlsúlyt lehetett tapasztalni. Tény és való, hogy sok vonalas táncos, sok vonalas óra volt, de szerintem a kubait táncolók is találhattak maguknak sok érdekességet, tanulási-fejlődési lehetőséget. Persze, nekem, a kibicnek semmi sem drága. :-)

 

Egy ilyen hosszú bevezető után a fesztről már csak röviden írok. Talán a leginkább pozitív élmény, hogy végre-végre sikerült a szervezőknek azt megoldani, hogy ne kelljen egy csomó nehéz választásba belemenni, azaz mindig legyen olyan program, ami pont jó, s vele párhuzamosan ne legyen egy másik pont jó. Gratula a szervezőknek!

Bailaton Salsa Fesztivál 2009: Parti rueda

Óriási a változás tavalyhoz képest a buli fronton is, megmaradt ugyan a 11-ig f12-ig tartó óriásrueda, de utána végre nemztközi szinten is elismert DJ-k pakolták a lemezeket, elsősorban DJ Dany és két DJ Jorge. Persze, DJ Dany volt a kedvenc, olyan zenéket hozott, amiket itthon ritkán hallani, de inkább nem.

A SalsAgua programot én így írtam volna, de ettől függetlenül szuper (bár fárasztó) volt a Balaton vizében táncolni. Volt még a "megszokott" sex war - érdekes eredménnyel, Jack&Jill (végre!), szóval egy csomó olyan program, ami egy nyári fesztivál kötelező eleme, s itt is hihetetlen hangulatban zajlott.

 

 

 

 

Nem beszélve a tanári felhozatalról, Luis és Melissa hozta a formáját, mint azt már megszokhattuk, csinálták a show-t, függetlenül attól, hogy a színpadon voltak-e, vagy csak a folyosón. Én az első táborba is bevallottan Fige Peti miatt mentem el, s most sem volt véletlen, hogy a két páros miatt többször át kellett szervezni a teljes programot: többször előfordult, hogy a várthoz képest kábé kétszer annyian akartak bemenni valamelyikük órájára, termeket kellett csereberélni.

Bailaton Salsa Fesztivál: Fige Peti és Dorota

Érdekes volt, hogy válogatás nélkül mentek be az emberek a piros, advanced minősítésű órákra is, ettől Petiék még picit zavarban vannak, s próbálnak megfelelni, Luisék pedig lenyomták az órát úgy, ahogy akarták, maximum sokan nem tudták követni. A legnagyobb változás ezzel kapcsolatban bennem zajlott, régebben ezen mindig kiakadtam, mert párcserénél én sem tudom megtanulni egy béna partnerrel a figurát. Most, ha azt láttuk, hogy sokan ilyenek, inkább egymás között cseréltünk, így nem zavart, nem voltam tőle ideges, mindent meg tudtam tanulni.

Bailaton Salsa Fesztivál 2009: Fellépés

Összességében? Sok tanulás, kevés alvás, sok ismerős és még több ismeretlen jó táncos, izomlázig tartó bulik és órák, vízparti fesztivál-hangulat. Mindez együtt.

Jövőre? A híre már megy, jönnek a külföldi fellépők, résztvevők, bakapcsolódik a nemzetközi salsa-fesztivál körbe, s hozza is azt a színvonalat, amelyet bármely európai nagyvárosi fesztiváltól elvárunk. Hurrá, hajrá, s óriási köszönet a szervezőknek!

Szerinted?

Bailaton Salsa Fesztivál 2009: Salsaqua

 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://salsa.blog.hu/api/trackback/id/tr481337060

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása