HTML

salsa

Fűszer az élethez - a zenéről, a táncról, a szenvedélyről, az örömről, a felszabadultságról, és persze bulihelyekről, DJ-kről, emberekről, tanulásról, kongresszusokról, hangulatokról - minderről szól a blog, néhányunk szemüvegén keresztül.
Mindenkinek, akit a salsa érint és megérint - stílustól függetlenül: vágyakozóknak, kezdőknek, haladóknak, versenyzőknek, tanároknak.

Többen szerkesztjük a blogot, s bővülnénk is: ha nem csak olvasnál, akkor szólj hozzá, ha még több mondanivalód van, akkor gyere és írj a blogra.

Salsa LA: Greg bemutatkozás >
Salserina: Judit bemutatkozás >

Friss topikok

  • petrobol: Én az a fajta vagyok, aki felkéri az új/ismeretlen lányokat is. Pl.: amikor először buliztam Szomb... (2012.11.20. 15:34) A táncparkett szélén
  • WhoTheHell: Annyit tennék hozzá, hogy igazából ők főleg timbát játszanak. www.timba.com/artists/calle-real en... (2010.09.07. 22:01) Salsa előadók: Calle Real
  • Salserina: @Booo-bi: :DDD Meg annak is betudható az elképedt nézés, hogy nincsenek hozzászokva. De ez mink... (2009.12.10. 11:47) Gondolatok az improvizációról
  • EdBoyWW: Hiánypótló blog! Magam rendkívül vájtfülű vagyok, nagyon odafigyelek arra, hogy mit hallgatok. Tá... (2009.11.29. 17:55) Slágerlista mint olyan
  • Booo-bi: Juditot öröm nézni tánc közben, sugárzik a tekintete és nagyon szép/pontos a mozgása. (2009.11.11. 10:13) A salsa és én (bemutatkozás: Salserina)

Linkblog

2008.09.20. 21:08 salsa LA

Salsa Isztambulban: mázlival indult

Munkámból kifolyólag van szerencsém itt, Isztambulban tölteni három hetet, s mint minden rendesen fertőzött egyednek, három hét tánc nélkül még gondolatban is irtóztató. Igyekeztem felkészülni más otthon, mi vár itt rám, de nem sokra jutottam. Találtam ugyan egy török salsa portált, de azon minden törökül van. Erre is csak akkor bukkantam rá, amikor átállítottam a Google nyitólapját a török nyelvű site-ok preferálására. Megpróbáltam még a Google Maps-en, aztán nem volt időm vele tovább gyűrődni.

Megérkeztem, s az első nap délutánján be is mentem az irodába bemutatkozni, ismerkedni a többiekkel. Szinte az első, amit meghallottam kábé az ötödik percben, hogy valakinek salsa csengőhangja van. Picit bátortalanul kérdeztem a srácot, ugye, jól hallottam? Azt mondja, persze, csak nem salsás vagyok? Mondtam de, egyébként tud itt bulikat? Erősen tört angolsággal, de lelkesen meséli, hogy ő a meló mellett salsa DJ és mellesleg övé a legnagyobb török salsa portál. Ilyen tényleg csak a mesében van. Mekkora az esélye ennek egy 15 milliós nagyvárosban???
Csütörtökön még pihentem, de péntekre ajánlott egy bulit, a térképen közel volt, hát nekiindultam gyalog. Kifelejtettem, hogy a rövid séta helyett kétszer meg kell másznom az itteni Gellérthegy méretű dombokat. A pénteki partit az Istanbul Performans, egy neves tánciskola szervezi, egy parkban tartják (Mimoza Café, a Hyatt Regency-vel szemben), kábé 200-250 ember van jelen, jó minőségű a tánctér, a zene pedig teljesen vegyes. Értendő ezalatt, hogy kábé 50% jó minőségű vonalas salsa (merthogy szinte mindenki vonalon táncol, egyre és kettőre vegyesen), kb. 20% kubai salsa (amikor ez szól, szinte mindenki kubait táncol), kb. 10-10% cha-cha, merengue és bachata. A nálunk nyomatott reggaeton és latin dizsi nincs.
Mindegyik pénteken van valamilyen fellépés, most például a valamelyik tanfolyamot végzettek léptek fel egy LA Style formációval, beöltözve, tökéletesen összehangolt mozgással, nagyon szép volt.
Ez, a pénteki a legnagyobb buli egyébként, ahhoz képest mondjuk nincsenek sokan, ámbátor ahhoz elegen, hogy inamba szálljon a bátorságom. Nem csak, hogy gyönyörűek és csinosak a török nők, de a társaság fele olyan színvonalon táncol, hogy arról mi kis hazánkban egyelőre csak álmodozunk. Zenére táncolnak,szólóznak sokat, s ezt finoman csiszolt technikás figurákkal kötik össze. Hát, győzködtem volna magam némi Cuba Librével, ha tudták volna a pultban mi az, amikor pedig kértem egy Bacardit, akkor jól lehúztak az árával (mondták ugyan előre, hogy mennyi, de pofátlan összeget kértek). Összeszedtem a végére magam, s táncoltam néhány számot.
Szombat.
A SalsaTurk portál 12 salsa bulit jegyez szombatra (bal legfelső első menüpont), de ezek közül jónéhány más városban, vagy Isztambul távol eső pontjain van (a városon belül akár 100 km-t is lehet egy irányba menni…). A buli egy volt bérház negyedik emeletén, egy salsa iskolában van. (A bérház mindegyik emeletén más zene szól, a földszinten kocsma van, az elsőn rock koncert, a másodikon valami tucctucc, a harmadik emeletinek az a neve, hogy BiBar, bármit is jelentsen ez, a negyedik emelet a nyerő.

Salsa @ Dans Cafe, Istanbul

Fa padló, vegyes minőségű zene és kifejezetten jó hangulat, elsősorban a suli (szerintem kolumbiai származású) tulaja, Milton Lopes miatt, a buli neve is Salsa, it’s Hot! Ha leül a hangulat, elkezdi terelgetni az embereket és összehoz egy közös táncot. Vagy valamit, hogy menjen az ügy, olyan igazi dél-amerikai stílusban. A hely ugyan nagyon kicsi, de pont emiatt itt nem volt rajtam az a para, mint a parkban, hogy á, úgysem fog senki velem táncolni. Sőt, az első alkalommal kb. egy fél óra üdítőkortyolgatás után odajött egy lány és megkérdezte, hogy táncolunk-e. Húúú. Szinte csak vonalas zene van, néha bachata betétekkel, talán egy cha-chát is hallottam. Itt is van fellépés, most indiai tánc volt, igényes, igazi látványosság 15 percben.
Szóval Isztambul a buli városa (az oszág átlagéletkora 27 év, nem vicc…), ahol a salsa sem maradhat ki. Jó zenék, jó táncosok, jó csajok (és jó pasik is, de ezt nehezebben tudom megítélni ugye :-)). Asszem, a hétköznapi bulikat is megnézem.
 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://salsa.blog.hu/api/trackback/id/tr48673384

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása