HTML

salsa

Fűszer az élethez - a zenéről, a táncról, a szenvedélyről, az örömről, a felszabadultságról, és persze bulihelyekről, DJ-kről, emberekről, tanulásról, kongresszusokról, hangulatokról - minderről szól a blog, néhányunk szemüvegén keresztül.
Mindenkinek, akit a salsa érint és megérint - stílustól függetlenül: vágyakozóknak, kezdőknek, haladóknak, versenyzőknek, tanároknak.

Többen szerkesztjük a blogot, s bővülnénk is: ha nem csak olvasnál, akkor szólj hozzá, ha még több mondanivalód van, akkor gyere és írj a blogra.

Salsa LA: Greg bemutatkozás >
Salserina: Judit bemutatkozás >

Friss topikok

  • petrobol: Én az a fajta vagyok, aki felkéri az új/ismeretlen lányokat is. Pl.: amikor először buliztam Szomb... (2012.11.20. 15:34) A táncparkett szélén
  • WhoTheHell: Annyit tennék hozzá, hogy igazából ők főleg timbát játszanak. www.timba.com/artists/calle-real en... (2010.09.07. 22:01) Salsa előadók: Calle Real
  • Salserina: @Booo-bi: :DDD Meg annak is betudható az elképedt nézés, hogy nincsenek hozzászokva. De ez mink... (2009.12.10. 11:47) Gondolatok az improvizációról
  • EdBoyWW: Hiánypótló blog! Magam rendkívül vájtfülű vagyok, nagyon odafigyelek arra, hogy mit hallgatok. Tá... (2009.11.29. 17:55) Slágerlista mint olyan
  • Booo-bi: Juditot öröm nézni tánc közben, sugárzik a tekintete és nagyon szép/pontos a mozgása. (2009.11.11. 10:13) A salsa és én (bemutatkozás: Salserina)

Linkblog

2009.05.26. 22:13 salsa LA

Háborús helyzet a salsa DJ-k között

A DJ-k is emberek. Érzésekkel, vágyakkal, éppen türelemmel vagy türelmetlenséggel, de azon kívül, hogy ismerik a salsa zenéket és beteszik nekünk a bulikon, pont ugyanolyanok, mint mi, táncosok, vagy csak buliba járó emberkék.

Elsőre azt gondoltam, nem kell ecsetelnem, mennyire fontosak ők nekünk. Alapvető hangulatfelelősök. Mondom ezt annak ellenére, hogy szentül hiszem, a buli pont olyan hangulatú lesz, mint amilyenné mi, saját megunk tesszük. Lehet akármilyen király a zene, ha rossz kedvvel indulunk neki a partynak. Viszont fordítva nézve talán lehet igazság abban, hogy ha jó kedvvel megyünk is, de nem jó a zene, mondjuk kifejezetten utáljuk, akkor nehéz jól érezni magunkat.

Az egyik népszerű hazai salsa DJ kiborulását hallgattam éppen végig a minap. Olyanokat, hogy jön egy-két ember és nagy hangon fikáz. "Játssz valami normális zenét!" "Mi ez a szar már megint?" és társai. Kiborítja, hogy sok táncost egyáltalán nem érdekli, hogy hosszú távon mi lesz a bulival. Nem iszik, csak a vécében. Ha nem lehet, akkor leviszi a maga kis másfél literes ásványvizét és azt issza. Netán még a DJ-t is megkéri, hadd tegye le oda hozzá. Csak annyit tudtam mondani, hogy megértem.

Megértem, s átlátom azt, amit oly sokan nem: ha bármilyen más közönséget szervez oda a szórakozóhely, akkor ugyanannyi ember legalább háromszor annyi bevételt hoz. Sajnos, pont ezek miatt a jelenségek miatt. Több bevételből több jut a DJ-nek, ergo ő is azt mondta, hogy sokkal szívesebben játszik esküvőkön, meg olyan partikon, ahol mondjuk funky zenét kell játszani harmincasoknak. S azon gondolkodik, hogy hagyja az egészet a fenébe.

Naszóval, becsüljük meg magunkat, hogy vannak jó DJ-ink, akik jellemzően önjelölten indulva igyekeznek betenni a lábunk alá valót. A megbecsülésünket kifejezhetjük úgy, hogy az ásványvizünket a pulnál rendeljük meg, meg úgy is, hogy ha jól éreztük magunkat, odamegyünk és megköszönjük neki. Alapvető udvariasság szerintem. Ha éppen nem tetszett a buli, vagy a zene, akkor a nemtetszést nem látogatással lehet a legjobban kifejezni.

Apropó önjelölt. Volt egy kis háború a minap a SalsaForum-on ezzel kapcsolatban. Onnan indult, hogy valaki megkérte Adalberto-t, hadd álljon be a DJ pulba egy fotó erejéig. A fotó elkészült, s felkerült egy honlapra, egy olyan szöveg támogatásaként, hogy az illető DJ munkákat is vállal. Adalberto-nál emiatt "elszakadt a cérna". Meg tudom érteni, mert ez szerintem is etikátlan és aljas húzás volt az illetőtől. Viszont Adalberto ugyanekkor minden egyes salsa bulit Mahasz-szal meg ArtisJussal kezdett el fenyegetni, ami alapvetően - főként annak a fényében, hogy salsa DJ-nek, salsa buli szervezőnek lenni nem a világ legjobban kifizetődő üzlete - nem szép. Sőt, szerintem kifejezetten nem ez a módja annak, hogy legyen DJ utánpótlás. Márpedig DJ utánpótlásra - a fentiek fényében - égetően szükség van salsa fronton...

Más a véleményed? Kíváncsi vagyok rá, kommentelj!

 

 

 

7 komment

Címkék: dj buli salsa adalberto


A bejegyzés trackback címe:

https://salsa.blog.hu/api/trackback/id/tr341145804

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

yoritomo 2009.06.09. 14:02:07

őszintén szólva egyetértek Adalberto-val, egy olyan ember (van szerencsétlenségem ismerni) ne próbálja magát még dj-ként se eladni, aki táncolni is alig tud, és ezt még reklámozza, tanítja is?!?!?

Adalberto 2009.06.13. 11:36:42

Sziasztok!

Szeretnék tisztázni valamit.
- Én nem fenyegettem meg senkit.
Annak örülök, ha minnél több buli jön létre és Dj. dolgozik. Legalább pezseg a Salsa élet.
Amiért viszont harcolok (mint a Dj. Szövetség alelnöke kötelességem) az az esélyegyenlőség. Semmi több.
Mert a hivatalosan dolgozó Dj-k vannak hátrányban a feketén dolgozókkal szemben.
Nehogy már még az legyen megsértődve akinek a háza ég.
Csinálja a dolgait, de legalább maradjon csendben és ne próbálja megmagyarázni, hogy ez a normális.
Nincs itt semmiféle háború.
Salsa vagy funky, house, teljesen mindegy.
A szabályok minenkire egyaránt vonatkoznak.
Jogállamban élünk és nem az őserdőben.
Salnálom ha valaki fenyegetve érzi magát.
Az biztos nem érzi így akinek rendbe vannak a dolgai.

Adalberto 2009.06.13. 12:32:22

Ami pedig az utánpótlást illeti.
Aki ismer, nagyon jól tudja, hogy maximálisan támogatom és segítem a feltörekvő fiatal tehetségeket.
Elsősorban azokat akikben megvan a dj. szakma iránti elkötelezettség és alázat.
Mert csak így van értelme.

Adalberto 2009.06.13. 13:08:42

A buliszervezéssel kapcsolatban pedig, ha valaki tudja mivel jár akkor én igen.
Ép elég bulit hoztam már létre. Volt ami sikeres volt, volt ami nem.
A legutóbbi (Mango Club) túl jól ment az volt a baja.
Nekem nem kell megmagyarázni, hogy mennyi munkával jár egy ilyen rendezvény létrehozása.
Senkitől soha nem vártam el többet mint saját magamtól.

salsa LA 2009.06.13. 13:24:53

Szia Adalberto,
Örülök, hogy jelentkeztél. Én sem szeretném, ha félreértenél, ha dühös vagy a történtek miatt, az szerintem is 100%-osan jogos. Csak azt a kijelentésed kifogásoltam, hogy most akkor mindenhol ellenőrzések lesznek, ami azt tükrözte nekem, hogy az - egyébként jogos - sértettséged miatt a pozíciódból indulva, "erőből" próbálod meg megoldani a szitut.
Egyébként fenntartom, hogy aki salsa zenét kezd el játszani, nem az első dolga lesz becsengetni 100 ezer forintot, mert nagyon lassan, vagy egyáltalán nem látja viszont a befektetését. S új salsa DJ-kre pedig szükség van, s te is tudod, hogy egy salsa DJ jellemzően messze nem kérhet el annyit egy buliért, mint egy másik műfajban tevékenykedő. S ilyen helyzetben ellenőrzéseket "szervezni" nekem nem szimpatikus hozzáállás. Csak ennyi. Remélem, a salsa világa is elér egy olyan szintet kis hazánkban, hogy ezek a kérdések fel se merüljenek. Én például ezen igyekszem. :-)

Adalberto 2009.06.13. 13:36:06

@salsa LA: Szia.
Aki kicsit jobban ismer, jól tudja milyen távol áll tőlem az említett "ellenőrizesdi".
Megnyugtatásul, egy lépést sem tettem és teszek ennek érdekében.
Mert tudom, hogy nem ez a megoldás.
Csak felakartam hívní a jelenségre a figyelmet, mert már nagyon komoly méreteket ölt.

el Tiburón 2009.06.15. 21:01:31

A DJ-nek fejlődnie kell, és nem elfogadható, hogy 2009-ben egy buliban még mindig ugyanazon számok többségére tekeri a potit, mint 4 évvel ezelőtt, legyen szó akár pincéről, akár exklúzív helyről, vagy akármiről.
Akad jó pár ember, aki az átlagnál sűrűbben jár (mondjuk heti 2x-3x), az nem csoda, hogy unja a banánt. Ha nem frissül a repertoár, és nem mer a DJ új, ismeretlen zenét betenni, mert attól fél, hogy akkor elmennek a vendégek, és nem isznak, akkor 10 év múlva is a makaréna fog szólni.
Nézzétek meg Enrique-t pl, aki anno a Kaméleonban még 2004-ben tolt 1-2 reggaeton számot. Akkor utálta mindenki(tisztelet a kivételnek), ma mekkora sláger, a csapból is ez folyik néhol.

A DJ meg legyen hivatásos, és ha már arra adja a fejét, hogy megszólaltat ismert ritmnusokat, akkor vegye komolyan -a zenét és önmagát-, tisztelje meg azzal a "kollégáit", hogy leteszi a működéshez szükséges vizsgákat, és nem kalóz oldalakról letöltött zenéket játszik laptopról. Azt a winamp is tudja, azért nem kell külön DJ.

Menjen le valaki Franklin bulijára, és mondja el, hány ismert zenét hallott egész este. Borítékolom, hogy egyet sem, ahogy azt is, hogy ha pont ezért érezte szarul magát.
Volt valahol egy post, hogy bizony a tánciskolák is felelősek az emberek zenei ízlésének alakulásáért, ezzel maradéktalanul egyetértek.

Attól jó DJ valaki, ha felismeri, hogy milyen közegnek játszik, és hagyja élni a bulit. Ha meg odamegy bárki számot kérni, akkor jófejségből le lehet játszani, vagy ha nem illik bele az aktualitásba, akkor tessék közölni, hogy picit később, és ami nagyon fontos: nem elfeledkezni róla!
süti beállítások módosítása