HTML

salsa

Fűszer az élethez - a zenéről, a táncról, a szenvedélyről, az örömről, a felszabadultságról, és persze bulihelyekről, DJ-kről, emberekről, tanulásról, kongresszusokról, hangulatokról - minderről szól a blog, néhányunk szemüvegén keresztül.
Mindenkinek, akit a salsa érint és megérint - stílustól függetlenül: vágyakozóknak, kezdőknek, haladóknak, versenyzőknek, tanároknak.

Többen szerkesztjük a blogot, s bővülnénk is: ha nem csak olvasnál, akkor szólj hozzá, ha még több mondanivalód van, akkor gyere és írj a blogra.

Salsa LA: Greg bemutatkozás >
Salserina: Judit bemutatkozás >

Friss topikok

  • petrobol: Én az a fajta vagyok, aki felkéri az új/ismeretlen lányokat is. Pl.: amikor először buliztam Szomb... (2012.11.20. 15:34) A táncparkett szélén
  • WhoTheHell: Annyit tennék hozzá, hogy igazából ők főleg timbát játszanak. www.timba.com/artists/calle-real en... (2010.09.07. 22:01) Salsa előadók: Calle Real
  • Salserina: @Booo-bi: :DDD Meg annak is betudható az elképedt nézés, hogy nincsenek hozzászokva. De ez mink... (2009.12.10. 11:47) Gondolatok az improvizációról
  • EdBoyWW: Hiánypótló blog! Magam rendkívül vájtfülű vagyok, nagyon odafigyelek arra, hogy mit hallgatok. Tá... (2009.11.29. 17:55) Slágerlista mint olyan
  • Booo-bi: Juditot öröm nézni tánc közben, sugárzik a tekintete és nagyon szép/pontos a mozgása. (2009.11.11. 10:13) A salsa és én (bemutatkozás: Salserina)

Linkblog

2008.11.24. 12:47 salsa LA

Salsa buli: Szilvuplé - a központ

Régi és új

Nyáron átalakították a Szilvut, s csak jobb lett, mint volt. Lényegesen tágasabb, s több lett a hely is. Annyira odafigyeltek minden egyes négyzetméter "megnyerésére", hogy szerintem ezért került a DJ pult is máshova, egy tánc szempontjából nehezebben kihasználható helyre. Szinte új a padló is, nem tapad, de nem is csúszik, pont jó.

Én az első salsa bulik alkalmával szoktam rá a Szilvuplére, s már akkor nagy hatással volt rám az eklektikus - belsőépítészeti - stílusa, látszott, hogy minden egyes kis részletet gondos kezek formáltak, úgy egyben volt. Az átalakítással ebből valami egy picit elveszett, keresem a szavakat, ha píszí módon kellene kifejezni, akkor azt mondanám: egyszerűbb lett. Nekem fura egy picit, hogy egy ilyen átalakítás során például miért fordítottak oly kevés figyelmet a mellékhelyiségekre, de ez csak egy apróság.

A salsa jól megy

Apróság, mert igazából ez egy jó hely. Mérsékeltek az árak, normálisak a pultosok (sőt, inkább jófejek), DJ Gera - aki már ezer éve beígérte, hogy lesz saját weboldala, de még mindig nem - pedig jó zenét csinál. (Ja, BTW a Szilvuplé site-jára is ráférne egy odafigyelő szempár, A fentiekkel együtt ez már egy biztos recept arra, hogy jó legyen a salsa.

A meleg tömeg

Mostanában már nem járok le. Aki rendszeresen jár, az talán sejti, hogy miért. Minden más salsás szórakozóhelynél heringesebb érzés ott táncolni. Most már korán sem érdemes menni, mert korán is tele van.

Ennek egyenesági következménye, hogy a zsúfoltság növekedésével egy idő után a levegőellátásért felelős rendszer - a bővítés ellenére - feladja a küzdelmet, illetve a leckét is az ott maradóknak. Elő a törölközőkkel és váltáspólókkal, csak így kibírható.

Érdekes, hogy szinte ez az egyetlen ingyenes buli, s más buliszervezők mondják, hogy mennyire elviszi a közönséget az, hogy ingyen van. S nem is kellene ingyen legyen. Szerintem pedig a buli tele van, hiába ingyenes, többen már úgysem férnének be. Azaz szépen - velem együtt - most már alakul egy olyan salsa mániás réteg, aki szeretne lemenni az ingyenes buliba, de nem megy, mert annyian vannak. (Csak mellékesen, kevés helyen a világon ingyenes a buli. Isztambulban például minden buli belépős.)

Tényleg, megérne egy gondolatkört, hogy hányan is vagyunk mi, salsások Magyarországon. Na, erről fog szólni a következő post. Addig is körbekérdezek. :-)

Összességében nekem a Szilvuplé nagy kedvecem, szeretek ott lenni, szeretem a hangulatát, a közösséget, a zenéket. S ha már nagyon tánchiányom van, akkor a tömeget is könnyebben elviselem.

 

4 komment

Címkék: buli salsa szilvuplé dj gera


A bejegyzés trackback címe:

https://salsa.blog.hu/api/trackback/id/tr63785702

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

salsamazon · http://salsamazon.freeblog.hu 2008.11.25. 16:21:30

Bravo, bravissimo, remek posztok, kitűnő témák. Greg, örülök, hogy így értékeled a helyeket, nagyon jó ötlet!! A szilvuról a következőket tenném hozzá: NEM AKAROM MÉG EGYSZER MEGHALLGATNI AZ AGUANILE-T OTT!! (akkor sem ha régen imádtam) :-)) A bajom a legtöbb latin szórakozóhellyel az, hogy ugyagyazt a zenei repertoárt nyomják hétről hétre, aminek következtében akkor is kimegy az ember lábából a bugi, ha éppen tengernyi hely van és milliónyi jó táncos..öhöm-öhöm:-). Mindezek ellenére a helyzet az: ez köll a népnek. Ponty. Én meg nem a nép vagyok, ebből pedig az következik, hogy bármennyire is szeretnék latin-dizsi helyett 'zenét' hallgatni...azért mégis ott vagyok néha...heringesedve, nedves hajcsomókkal, a hungaro-karibi hangulatban...és elkezdem ropni a rumba-t ha megszólal az Aguanile :-)..majd hazamegyek és egy olyan budapesti latin szórakozóhelyről álmodom, ahol az álom-parketten, álom-hangulatban, álom-zenére, álom mennyiségű ember táncolja a salsa valamennyi irányzatát csodálatos 'szimbiózisban'...hm :-)

TopBor 2008.11.25. 18:03:48

Szerintem nincs baj a zenével, sőt a második legjobb zene a Geráé... örök hála!
A felújítást viszont valami nagyon beteg mérnökúr tervezhette aki még életében nem látott táncoló embereket! Hogy juthat egy ember eszébe az a szintváltás a hátsó terem közepén? Nem csak életveszélyes de növeli a tömeget mert mindenki félve elhúzódik tőle, nehogy elessen.
Hát igen... a tömeg... jaaa azok Mi vagyunk?... akkor jó :-)

salsa LA 2008.11.25. 18:24:14

Köszi a kommenteket! :-)
Balázs tud zenélni, valóban, tudja, hogy mi kell a népnek.
TopBor: tökre igazad van azzal a szintváltással...

salsamazon · http://salsamazon.freeblog.hu 2008.11.26. 18:44:26

Sziasztok! Tegnap lennt voltam a szilvuban ismét. Kicsit talán kevesebben voltak, de a hőség így is elviselhetetlen volt, tényleg trópusi a hangulat. Annyit tennék még hozzá az belsőépítészeti megoldásokhoz, hogy a falakról lelógó domborművek lehet, hogy dekoratívak...de azok is veszélyesek...főleg a lányoknak és főleg azoknak, akik egy-egy forgás után nem bírnak megállni (ugye ilyen azért előfordul sajnos, tessék többet gyakorolni:). Amúgy a zene ügyhöz annyit, hogy az én véleményemet ne tessék nagyon komolyan venni, mert mint mondottam volt nem vagyok a 'NÉP' és túlontúl érzékeny vagyok erre a témára, Greg, azt hiszem te tudod :-) Tegnap a majdnem fél órás reggeaton-hiphop blokk viszont már tényleg kiborított, de türelmesen kivártam, mert az emberek valójában jól érezték magukat, tehát egy biztos: Gera érzi, hogy mi kell a népnek :-))...én meg maradok magamnak és néha belállok rázni a reggeaton-ra, duzzogás helyett :)
süti beállítások módosítása